תיק הפקה

 

 

תיק הפקה לאתר גמר

כתובת האתר

הרב תחומי פ"ת ב'

d79cd79cd790-d7a9d79d

תפקידים ראשיים:

עורך ראשי: אינה אנטונוב

מעצב (יוצר) האתר: יועד רוזנברג

כתב: אינה אנטונוב

עורך תוכן אודיו-ויזואלי: אינה אנטונוב, יועד רוזנברג וליטל לוי

משווק ומפיץ: ליטל לוי

 

צוות המורים:

רכז המגמה: ורד גת

מורה לניו מדיה: אריק בורנשטיין

    מורה לתקשורת וחברה:  אביחי כהן 

מנהל/ת בית הספר: סיגל רוזן

 

  1. פרוט של תכנון האתר לפי הפירוט הבא:

                  א. מהי מטרת האתר?

להעביר ביקורת, לפרוק ולהעלות את המודעות בכל הנושאים שמפריעים לבני הנוער.

 

                  ב. מהו המסר?

הנוער הוא לא תמיד הבעיה, גם לנו יש צרות וזכות להביע את מה שעל ליבנו ולקבל יחס רציני.

                   

       ג. מי קהל היעד?

הנוער בישראל שיכול להזדהות וכן הורים וגורמים נוספים שקשורים לנוער כמו משרד החינוך, מורים, משרד הרישוי וכו' שיכולים להפיק לקחים מהביקורת.

                  ד. נקודות שאסור שיחסרו באתר?

 

בעיות מרכזיות של בני נוער כגון: זוגיות, לימודים, רישיון, המצב מדינה וכו'.

              אפיון האתר 

אתר צעיר, לא מתחכם וביקורתי שמאפשר הזדהות בקרב בני נוער.

              קונספט ויזואלי ועיצוב 

קונספט צעיר שמתחבר לאווירת בית הספר באמצעות עיצוב עם דפי מחברות וכלי כתיבה, צבעים נעימים לעין אך עם זאת מושכים.

              תכנון ממשק (חוויית) משתמש

עיצוב פשוט אך מושך, קישורים למדיה חברתית, קישורים לאתרים נוספים הקשורים לנושא, תגיות, וקטגוריות המקלות על המשתמש.

              תאר והסבר איזו פלטפורמה נבחרה לאתר ומדוע (יכתב ע״י עורך תוכן)

WordPress, מכיוון שיש לו ממשק נוח המאפשר עיצוב נוח וקל בעל אפשרויות רבות ומגוונות.

              מפת האתר (יכתב ע״י המעצב ועורך תוכן)

 

  1. תאור העבודה על הכתבות:

              תאור אופן העבודה על כל כתבה וכתבה מצולמת או כתובה (כתב ועורך תוכן)

לרוב אנו עושים סיעור מוחות ומעלים רעיונות שונים, דנים בהם, חושבים על יתרונות וחסרונות ומנסים לחבר כמה נושאים יחד ודרכים שונות להביע את המסר.

 

  1. נולדנו לשלום?- חשבנו אילו נושאים אקטואליים בוערים עכשיו ובחרנו בגל הפיגועים ששתף את הארץ. רצינו ליצור סרטון ביקורתי אך עם מסר חיובי ואופטימי וניסינו לתכנן את סוגי החומרים שנכניס לסרטון וכיצד נעביר את המסר.
  2. לימודים? לא רק במסלול הרגיל- רצינו לעסוק בנושא משמעותי מאוד עבור בני הנוער, עם זאת נושא שלא מדברים עליו הרבה ובחרנו במסלולי חינוך אלטרנטיביים. חשבנו אילו מסלולים צריך לכלול, אילו אנשים לראיין ובאיזה פורמט לעצב את כל הרעיון.
  3. "המתבגרים"-יעוץ זוגי- חשבנו על נושא שיכול להיות עוצמתי ומעניין מספיק לתכנית רדיו, שהרי אין תוכן ויזואלי ובחרנו בזוגיות. רצינו לשלב בתכנית גם הומור ופרודיה וגם תוכן רציני וחשוב ותכננו באיזה אופן נשלב את שני הסוגים.
  4. המרדף אחר הרישיון- חיפשנו נושא אקטואלי נוסף ובחרנו בשביתת הטסטרים. החלטנו לשלב סרטונים מהארץ והעולם להמחשת ההבדלים.
  5. T-SCHOOL מסכמים שנה- החלטנו לעשות טריילר לסיכום כל הפרויקט, בחרנו את העיצוב המעניין והמתאים ביותר ובחרנו את הקטעים הטובים ביותר מכל השנה.

             תקציר על התחקיר שנעשה בכל כתבה. תאור אופן איסוף החומרים (כתב)   

  1. נולדנו לשלום?- חיפשתי מידע על הפיגועים וארועי הטרור שהתרחשו בארץ מאז שנולדנו ועד היום, חיפשתי קטעים מרגשים אודות נפגעי הפיגועים של השנה האחרונה וכן חיפשתי מידע על הסכסוך הערבי ישראלי.
  2. לימודים? לא רק במסלול הרגיל- חקרתי מסגרות חינוך לא רגילות ובכל סוג חיפשתי אנשים משמעותיים שיכולים להתראיין כמו נושרים ותלמידי מסגרות שונות.
  3. "המתבגרים"-יעוץ זוגי- חיפשתי שאלות נפוצות שבני נוער שואלים באתרי יעוץ וכן סוגיות שהורים מתעסקים בהם בכל הנוגע לזוגיות של ילדיהם.
  4. המרדף אחר הרישיון- נכנסתי לכתבות שונות שסיקרו את שביתת התלמידים וכן שביתת הטסטרים וכמו כן חיפשתי מידע על תהליך הוצאת הרישיון בארץ ובחו"ל.
  5. T-SCHOOL מסכמים שנה- בחרתי את הקטעים הטובים ביותר מכל השנה.

תאור התמונות שנבחרו לכל כתבה וכתבה, מדוע נבחרו, אופן התאמתם לאתר מבחינת גודל ומשקל התמונה (עורך תוכן אודיוויזואלי, מעצב ועורך תוכן).

התמונות שמצורפות לכתבות נבחרו לרוב מתוך כתבת הוידאו או בהתאם לנושא הכתבה.

הגדלים והמיקומים של כל התמונות באתר הותאמו על מנת ליצור אווירה זהה לאורך האתר.

  1. נולדנו לשלום? בחרנו תמונות של נפגעי הפיגועים על מנת לצרף לסיפור האישי כדי לחזק את ההזדהות הרגשית.
  2. לימודים? לא רק במסלול הרגיל- בחרנו בתמונת גרף המתאר את אחוזי הנשירה מבתי הספר שתמחיש את המספרים, וכן תמונה של האתר של הדר יקר כדי להראות לצופים במה מדובר.
  3. "המתבגרים"-יעוץ זוגי- בחרנו תמונות של זוג בתיכון וכן של נערה בהריון- נושאים שנידונו בכתבה.
  4. המרדף אחר הרישיון- בחרנו בתמונה מתוך מחאת התלמידים להמחשת העיניין.
  5. T-SCHOOL מסכמים שנה- בחרנו בצילומים הטובים ביותר מהשנה שעברה.

האם נעזרתם באפליקציה ו/ או בתכנת עריכת תמונות? אם כן, באיזו? ובאיזה אופן? (צלם, עורך תוכן ומעצב)  

לא נעזרנו בתוכנה לעריכת תמונות.

תאור אופן הצילום והעריכה של כל אחת מכתבות הוידאו (עורך תוכן אודיו ויזואלי ועורך תוכן)

  1. נולדנו לשלום?- ערכנו את סרטון האנימציה בשילוב של משפטים ותמונות, הוספנו לו קריינות ובהמשך צילמנו כתבת במסך ירוק על רקע הסרטון וכן ככתבת חוץ ושילבנו זאת בסרטון והוספנו מוזיקה מתאימה ודרמטית.
  2. לימודים? לא רק במסלול הרגיל- צילמנו מגישה באולפן במסך ירוק, כתב חוץ שראיין נערה, כתבת חוץ שסיקרה כנס, כל זאת ערכנו בסגנון חדשותי הוספנו פתיח חדשות,כותרות ומוזיקה מתאימה.
  3. "המתבגרים"-יעוץ זוגי- הכנו פתיח מוזיקלי לתוכנית, הקלטנו בנפרד כל קטע- יעוץ, דיון ואולפן ושילבנו את הכל יחד בסדר הגיוני. קיצרנו חומרים מיותרים.
  4. המרדף אחר הרישיון- כתבה כתובה.
  5. T-SCHOOL מסכמים שנה- יצרתי טריילר עם כותרות המתאימות לעיצוב האתר, חתכתי ממנו רק את הכותרות ובסרטון נפרד שילבתי בו את הקטעים הנבחרים מהשנה יחד עם מוזיקה קצבית.

תאור והסבר, אילו סוגי סרטוני ווידאו הפקתם ומדוע (עורך תוכן אודיו ויזואלי ועורך תוכן)

סוגי הסרטונים נבחרו בהתאם להוראות המורה

  1. נולדנו לשלום?- אנימציה
  2. לימודים? לא רק במסלול הרגיל- אולפן חדשות
  3. "המתבגרים"-יעוץ זוגי- רדיו
  4. המרדף אחר הרישיון- כתבה כתובה
  5. T-SCHOOL מסכמים שנה- טריילר

   הסבירו ונמקו למה אתם חושבים שיצפו בווידאו שלכם (עורך תוכן אודיו ויזואלי ועורך תוכן)

כל הנושאים שבחרנו קלים להזדהות לבני נוער ומדברים על נושאים שהם חלק מחיי היומיום שלנו אך בפן ביקורתי ומעניין. הסרטונים ערוכים בצורה קלילה ומהירה שלא משעממת את הצופה. כמו כן גם מבוגרים יכולים להתעניין כיוון שאנו חושפים את עולמם של בני הנוער בצורה כנה ורחבה.

תאור אופן הכנת הפודקאסט (עורך תוכן אודיו ויזואלי, עורך תוכן)

 

  1. שיווק, הפצה וקידום האתר  

             באיזה אופן משווק ומקודם האתר?

פרסום ברשתות החברתיות, קישורים בפייסבוק, באינסטגרם ובטוויטר וקישורים באתרים נוספים של המגמה וכן באתר המגמה עצמו.

             באילו רשתות חברתיות בחרת להשתמש ומדוע? מה הם מטרותיך ואופן עבודתך?

פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר כיוון שאלו הרשתות הפופולריות ביותר בקרב בני נוער, קהל היעד שלנו.

             תאר והסבר כיצד השתמשת ברשתות החברתיות כדי לקדם את האתר שלכם.

בכל פעם שהעלנו פוסט חדש באתר פרסמנו זאת ברשתות החברתיות בתוספת קישורים.

             תאר והסבר כיצד השתמשת ברשתות החברתיות כדי לקדם אג׳נדה חברתית או כל רעיון או פרוייקט אחר .

כל האתר שלנו עוסק בקידום נושאים מגוונים שחשובים לבני הנוער ובכך שפרסמנו את עבודתנו ברשתות החברתיות קידמנו נושאים אלה.

 

  תאור שיתופי הפעולה והאוצרות שייצרתם עם אתרים אחרים, מדוע בחרתם בהם, ובמה תרמו

  לכם.

יצרנו קישורים לאתר המגמה ואתרים נוספים של תלמידי המגמה כדי לקדם אחד את השני באמצעות מעבר של קוראים מאתר לאתר.

 

     

  1. רפלקציה אישית (סיכום חפשי) של כל אחד מחברי הצוות.

תאר את העדפתך מבחינת עבודה בצוות או עבודה אינדיבידואלית. פרט ונמק.

ספר מה היה תפקידך באתר. תאר את אופי העבודה תוך מתן משוב לאופן תפקודך.  

הסבר ונמק מדוע בחרת להשתתף בהתמחות ניו מדיה. מהי נקודת המוצא שלך כאיש תקשורת?  האם את/ה רואה באתר אמצעי למסר אידיאולוגי חברתי פוליטי / בידורי / מסחרי? פרט, נמק והבא דוגמאות מעבודתך. מהו האתגר האמיתי שלך כאיש תקשורת? תאר ונמק בהרחבה. מהו התחום המועדף עלי ביצירת אתרים ולמה תחום זה מתאים לי? תאר ונמק בהרחבה. במה התמחות זו תרמה לי באופן אישי וכיצד אני רואה אותה תורמת לי בעתיד. ספר מה קיבלת מהתמחות זו. פרט מה תיקח עימך להמשך ומה לא תיקח עמך. תאר ונמק.

ליטל לוי-  מבחינת עבודה בצוות אני חושבת שעדיף שכל אדם יעשה תפקיד משלו וכמובן שלאורך כל הדרך גם החברים האחרים בקבוצה יעקבו אחרי מעשיו, יפקחו, יביעו דעות וכך בסופו של דבר נוצרת עבודה/פרוייקט/אתר שמקובל על כולם ושמגבש את הרעיונות של כל חברי הקבוצה. תפקידי באתר הוא הפצה ושיווק. כשכל אחד מן הפרוייקטים עלה לאתר המגמה ולאתר שלנו תפקידי היה לגרום לכך שכמה שיותר אנשים יראו ויכירו את האתר ובעיקר את הפרוייקט שפורסם. בשביל לעשות זאת מכניסים קישורים נוספים שונים לכתבה הכתובה המצורפת לסרטון הפרוייקט ועל ידי כך האתר שלנו מתקדם בחיפוש בגוגל ונהיה מוכר יותר. לדעתי ביצעתי את תפקידי בצורה טובה תוך מתן נראות יפה לעין.בחרתי להשתתף בהתמחות ניו מדיה מכיוון שגם לפני שהגעתי לתיכון תמיד התעניינתי בני מדיה, ביצירת סרטונים,קליפים וכ'ו. כמובן שכאשר הגעתי למגמת הניו מדיה ניתנו לידינו אמצעים משופרים ומגוונים יותר ליצירה. אני בהחלט רואה באתר שלנו מסר חברתי מכייון שהעבודות שלנו לאורך השנה התמקדו בתסכול של בני הנוער במדינתנו ובכל פרוייקט יכנו מסר ברור לאוכלוסייה הצעירה ואף להורים, מורים ומשרד החינוך. לדוגמא בפרוייקט "לימודים? לא רק במסלול הרגיל" יש מסר לבני הנוער שיפעלו כרצונם ולפי יכולתם במסגרות שונות ומגוונות שמוצעות במדינה כדוגמת בית ספר אקסטרני. תפקיד ההפצה והשיווק הוא אולי התפקיד החשוב ביותר לאיש תקשורת. כמובן שתוכן הוא חשוב אך לאחר מכן יש צורך לדעת להפיץ ולשווק ואיך. התפקיד של השיווק הוא תפקיד שכל איש תקשורת חייב לבצע אותו כי ללא הפצה הוא לא יכול להתקדם לשום מקום. הפצה באה לידי ביטוי בצפיות נרחבות של אנשים, פרסום באתרי אינטרנט כגון אינסטגרם, פייסבוק, טוייטר, והחשוב ביותר הוא לדעת איך להעלות את החיפוש של האתר או הפרוייקטים בגוגל. התמחות זו תרמה לי באופן אישי מכיוון שלפני שהצטרפתי למגמה לא ידעתי איך להעלות את המגמה בגלגל החיפוש של גוגל וללא זה אי אפשר להתקדם בעתיד כאיש תקשורת. להמשך אני אקח איתי את אופן העבודה בצוות, האווירה החברית, את כל הדברים שלמדתי במגמה- אם זה צילום נכון, עריכה,פתיחת אתר אינטרנט והפצה.

אינה אנטונוב- עורכת ראשית וכתבת. אני מעדיפה לעבוד בצוות בגלל שכל אחד יכול לתרום לשני אך לפעמים גם לעבוד לבד כדי שאוכל להתרכז במה שאני עושה. במהלך השנה התנסיתי בכל התפקידים ואני חושבת שעבדתי טוב אך לפעמים לא היינו מאורגנים כצוות.בחרתי ללמוד ניו מדיה כי זה תחום שמעניין אותי ואשמח לעבוד בו בעתיד. אני רואה באתר שלנו פלטפורמה להעברת ביקורת בנושאים שחשובים לנו כבני נוער במטרה לגרום לשינוי לדוגמה בכתבתנו על רשיונות הנהיגה אני חושבת שתרמנו בהעברת ביקורת חשובה על משרד הרישוי. ביצירת האתר החלק המועדף עליי הוא העיצוב כיוון שאסתטיקה חשובה לי. התמחות זו עזרה לי ללמוד הרבה על איך תחום התקשורת עובד בפועל דבר שיעזור לי מאוד בעתיד כיוון שאני רוצה לעסוק בפרסום ושיווק.

יועד רוזנברג-

 

  1.       המשותפת. תאר את חלוקת התפקידים בתוך הקבוצה. לפי אילו קריטריונים נעשתה והאם היתה   עורך ראשי: תאר את אופן התפקוד של כל אחד מחברי הקבוצה. במה תרמו ובמה לא תרמו לעבודה

      יעילתה מבחינתך. פרט והסבר מה הייתה משמר ומה היית משפר בחלוקת התפקידים, בעבודת הצוות

      ובעבודה השותפת ומדוע.


חילקנו את התפקידים לפי התפקיד שמתאים ביותר לכל אחד, במהלך העבודה כל אחד התנסה בכל התפקידים ולדעתי כולם ביצעו את עבודתם טוב למרות שלפעמים היה חוסר ארגון.

הייתי משמרת את החלוקה לתפקידים כיוון שהיא התאימה לכולם אך הייתי משפרת את הדחייה לרגע האחרון של חברי הצוות.